Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we de antwoorden verzameld op veelgestelde vragen.
Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Producten

Zijn jullie producten duurzaam?

Wij streven naar duurzame productie van producten die lang meegaan. In de selectie van producten houden wij hier rekening mee door bijvoorbeeld bij kledingstukken waar mogelijk te kiezen voor biologisch katoen, eventueel in combinatie met gerecycled polyester. Daarnaast werken wij op basis van 'print on demand' met milieuvriendelijke inkt waardoor we enkel produceren wat besteld wordt en we geen overtollige voorraden hebben. Bij onze productinformatie kun je hier verder over lezen.

Zijn jullie producten lokaal?

FATG is bedacht door Alkmaarders, getekend door een Alkmaarder en wordt bedrukt in Alkmaar. De basisproducten kopen wij wel in, omdat er helaas geen biologische katoenplantages in Alkmaar staan.

Zijn de prints altijd precies hetzelfde?

Ja de maat van de print is op elk t-shirt even groot, ongeacht de maat. Hierdoor verschilt de verhouding bij iedere maat. Verder kan de exacte plek van de print verschillen van de foto, omdat alles met de hand gedrukt wordt.

Waarom zijn sommige maten duurder?

Voor maten boven 2XL rekenen wij een kleine meerprijs. De inkoopprijs van deze kledingstukken is hoger omdat ze uit meer stof bestaan en minder vaak wordt verkocht. Omdat wij deze maten wel graag willen aanbieden, hebben we ervoor gekozen om met een kleine toeslag te werken. Op deze manier kan (vrijwel) iedereen genieten van onze vrolijke kleding!

Komen de kleuren exact overeen met de foto's?

In het echt zijn kleuren altijd net iets anders dan digitaal op een foto. In ieder licht zien kleuren er namelijk net iets anders uit. Uiteraard hebben wij ons best gedaan om zo goed mogelijke productfoto's te gebruiken. Hier kunnen alleen geen rechten aan worden verleend.

Kan ik de kleding meteen dragen?

Nieuwe producten kunnen wat pluisjes afgeven, zeker de sweaters en hoodies door de lekkere zachte stof aan de binnenkant. Daarom raden we je aan om deze binnenstebuiten te wassen voor je ze draagt.

Hoe blijft de kleding het langst goed?

Net als alle bedrukte kleding, vinden onze producten het minder leuk om in de droger gestopt of gestreken te worden. Met deze tips hou jij je FATG kleding zo lang mogelijk mooi:

· Was ze binnenstebuiten op 30 graden met soortgelijke kleding

· Hang ze lekker uit om te laten drogen

· Strijk de kleding binnenstebuiten en niet direct op de print

Bestellen

Welke maat past het beste bij mij?

We begrijpen dat het lastig kan zijn te weten welke maat het beste bij jou past. Daarom hebben we deze maattabel gemaakt. Hierin kun jij opzoeken welke maat het beste bij jou past.

Is mijn bestelling goed binnengekomen?

Je krijgt per mail een orderbevestiging zodra jouw bestelling is afgerond. Deze ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres. Het kan zijn dat deze e-mail wordt tegengehouden door het spamfilter. Bekijk daarom je spambox als de orderbevestiging niet goed is aangekomen. Mocht je de mail daar ook niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op.

Is het mogelijk dat bepaalde producten (tijdelijk) niet beschikbaar zijn?

Ja, wij werken namelijk op basis van 'print on demand' en zijn afhankelijk van onze leveranciers. We doen ons uiterste best om de maten en kleuren op de website actueel te houden, maar het is mogelijk dat je een bestelling plaatst en dat wij van onze leverancier te horen krijgen dat jouw specifieke keuze (tijdelijk) niet verkrijgbaar is. Mocht dit gebeuren, dan nemen we contact met je op om de alternatieven te bespreken.

Ik heb een verkeerd product besteld, wat nu?

Zodra jij een aankoop hebt gedaan, gaan wij voor je aan de slag. Hierdoor is het meestal niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen/annuleren. Mocht dit gebeuren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als het productieproces nog niet is gestart, kunnen wij nog een aanpassing voor je doen.

Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken?

Je kunt met iDeal betalen. In de toekomst voegen we mogelijk aanvullende betaalmethoden toe, dus laat het ons gerust weten als er een betaalmethode is die jij heel graag op onze webshop zou willen gebruiken.

Kan ik een cadeaubon bij jullie kopen?

Op dit moment verkopen wij nog geen cadeaubonnen. Wil je wel graag iets cadeau geven? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Hebben jullie een fysieke winkel?

Op dit moment hebben wij nog geen fysieke winkel(s). Gelukkig kun jij aan de hand van deze maattabel zien welke maat het beste bij jou past. Ken of heb jij een winkel die onze producten graag zou willen verkopen? Neem dan gerust contact met ons op, vinden we leuk!

Verzenden en retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zodra jij een aankoop hebt gedaan, gaan wij voor je aan de slag en zorgen we ervoor dat je producten binnen 5 - 7 werkdagen worden verzonden. 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van wat jij bestelt en waar jij woont. Bij het afrekenen worden de verzendkosten berekend op basis van jouw winkelwagen en adres. Binnen Nederland verzenden wij bestellingen boven de €75 gratis en binnen Europa boven de €150.

Wat als er iets mis is met het product dat ik ontvangen heb?

Is er iets misgegaan met jouw bestelling? Neem contact met ons op via [email protected] om te laten weten wat er aan de hand is. Hierbij is het fijn als je foto's toevoegt en jouw telefoonnummer. Dan gaan wij aan de slag om dit voor jou op te lossen!

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Je krijgt van ons een track & trace code zodat jij jouw bestelling kunt volgen. Het is helaas mogelijk dat er iets misgaat via PostNL. Controleer dan eerst de track & trace code, wellicht is het pakket nog niet verzonden of ligt het pakket op je te wachten bij de buren of een PostNL-punt. Mocht blijken dat het pakket verloren is geraakt, dan verzoeken we je om contact met ons op te nemen zodat we een passende oplossing kunnen bieden.

Kan ik producten omruilen/retourneren?

Elke bestelling wordt persoonlijk voor jou bedrukt, waardoor omruilen of retourneren helaas niet mogelijk is.